تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/03/29 - 22:17
کد خبر: 508032

برگزاری اربعین شهدای خدمت در مصلی امام خمینی(ره) تهران

برگزاری اربعین شهدای خدمت در مصلی امام خمینی(ره) تهران

پنج‌شنبه ۷ تیرماه مراسم اربعین رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت در تهران و مصلی امام خمینی(ره) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا؛ اولین نشست ستاد برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت رئیس جمهور با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان دستگاه‌های دولتی عصر امروز (سه‌شنبه ۲۹ خرداد) در سالن غدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی ـ رییس ستاد برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت رییس جمهور ـ ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت اظهار کرد: طبق دستور آقای محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری بنده به عنوان رئیس ستاد اربعین رئیس‌جمهور شهید در ستادی که در سطح اول دولت تشکیل شد، انتخاب شدم، در این ستاد برنامه‌ریزی به صورتی خواهد بود که فضای مراسم اربعین به‌سمت گروه‌ها و تشکل‌های مردمی برود تا وجهه مردمی دولت انقلابی که در سیره و سلوک و منش رئیس جمهور فقید تبلور پیدا کرده بود را به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: بدرقه و تشیع پیکر رئیس‌جمهور فقید کم‌نظیر و همانند تشیع پیکر امام راحل(ره) و شهید سلیمانی اتفاقی تاریخی بود، از این رو انتظار می‌رود مراسم چهلمین روز درگذشت شهدای خدمت هم باشکوه برگزار شود، از این رو پنج‌شنبه (۷ تیرماه) مراسم اصلی اربعین رئیس‌جمهور شهید در تهران و محل مصلی امام خمینی(ره) تهران با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

رییس ستاد برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت رییس جمهور با بیان اینکه همزمان با تهران تمام استان‌ها و شهرستان‌ها برنامه چهلم رئیس‌جمهور فقید را برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: خواهش ما این بود این مراسم کاملا در اختیار هیات و جریان مومن مذهبی باشد، به خاطر همین از آقای قریشی خواهش کردیم مسوولیت مردمی این مراسم را برعهده بگیرند.

اسماعیلی با بیان اینکه ایجاد فضایی عاطفی همراه با شور هدف ما از برگزاری مراسم چهلم رئیس‌جمهور فقید است، ابراز کرد: مشی آیت‌الله رئیسی در طول عمر طولانی خدمت‌شان بدون ذره‌ای انحراف در مسیر امامین انقلاب بوده است و هیچ ناخالصی در عمر طولانی خدمت ایشان به تصدیق رهبر انقلاب وجود ندارد.

وی تسهیل، پیشتیبانی و تمهید هرچه بهتر مردمی مراسم اربعین شهدای خدمت را وظیفه این ستاد برشمرد و افزود: سه‌شنبه (۱۲ تیرماه) مراسمی در آستان قدس رضوی با حضور خانواده رئیس‌جمهور شهید برگزار خواهد شد. همچنین مردم عراق به‌ویژه موکب‌داران اربعین بسیار تاکید داشتند مراسمی را برای ایشان برگزار کنند لذا سعی می‌کنیم مراسمی را قبل از محرم در نجف برگزار کنیم.

رییس ستاد برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت رییس جمهور در پایان گفت: از تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها خواستارم یادمان شهدای خدمت را در مبادی ورودی خود برای همیشه نصب کنند تا یاد و خاطره شهدا زنده بماند.

محمدمهدی اسماعیلی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- کارگروهی برای تسریع روند اقدامات ستاد تشکیل داد که دبیر این کارگروه مهدی رمضانی –دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور- است.

به همین منظور در ادامه مهدی رمضانی با اشاره به اینکه چندین ساعت است که این کارگروه کار خودر ا آغزا کرده است، گفت: دو بخشنامه فارغ از این جلسه تنظیم شده است که یکی خطاب به استانداران  زده شده است که متناسب با این ستاد در استان خود ستادی را شکل دهند و جدای از محورهای پیشنهاد ما برنامه‌هایشان را اعلام کنند.

وی ادامه داد: بخشنامه دوم به وزرا زده شده است تا آنها نیز ستادی برای اربعین شهدای خدمت در محل وزارتخانه خود شکل دهند. برای آنها نیز موضوعاتی به صورت پیش فرض پیشنهاد شده است و خواستاریم آنها نیز برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه کنند.

رمضانی در ادامه افزود: از جمله برنامه‌های پیشنهادی ما در بخشنامه‌های ابلاغی می‌توان به تولید برنامه‌هایی با موضوع شهدا خدمت در حوزه‌های مختلف، پوشش زنده مراسم‌ها و پخش مستندها از سوی سازمان صدا و سیما، بهبود تولیدات راجب شهید امیرعبداللهیان، زیرنویس برنامه‌ها در تلویزیون و ساخت پویش شهید جمهور و تبلیغ آن از طریق صدا و سیما و ساخت یک پویشی متناسب با اربعین شهدای خدمت که روایات مردمی از مواجه مردم با خدمات دولت مردمی است، اشاره کرد.

در بخش دیگری از این نشست سیدمحمد هاشمی -جانشین وزیر فرهنگ و معاون حقوقی، امور مجلس و استانها- از برگزاری برنامه‌های گرامیداشت اربعین شهدای خدمت در ‌بازه زمانی یک هفته‌ای با محوریت ادارات کل ارشاد استان‌ها خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادل -معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه- نیز در بخش دیگری از این نشست به گزارشی از برنامه‌های سازمان اوقاف برای اربعین شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: فضاسازی بقاع متبرکه، اعزام مبلغ و سخنران به سراسر کشور، برگزاری محافل قرآنی، چاپ پوستر و بنر و نصب آنها در بقاع متبرکه براساس محورهای تعیین شده در ستاد جزو برنامه‌ها ما خواهد بود، اما مهم‌ترین اتفاقی که ما دنبال می‌کنیم رونمایی از نرم افزار قرآنی «خدوم» در ایام اربعین شهدای خدمت است که نام این نرم‌افزار هم براساس شهدای خدمت نامگذاری شده است.

وی افزود: به واسطه اینکه اربعین شهدای خدمت همزمان با غدیرخم است سخنرانان اعزامی بخشی از سخنان‌شان بعد از موضوع غدیر و انتخابات بیان خدمات شهدای خدمت خواهد بود.

در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور –رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- با بیان اینکه در 10تیرماه نشستی با موضوع «شهید آیت‌الله رییسی و تعامل او با جهان» را خواهیم داشت، اظهار کرد: در ایام اربعین شهدای خدمت برنامه‌هایی در نجف و سوریه پیش‌بینی شده است، همچنین مصاحبه‌هایی با ‌چهره‌های بین‌المللی در مورد شهدای خدمت خواهیم داشت که می‌تواند اتفاق جالبی باشد.

وی ادامه داد: در اینجا از همه اعضای ستاد بزرگداشت شهدای خدمت هم تقاضا دارم اگر مقاله متناسبی وجود دارد در خدمت ما بگذارند تا در مجلات و جراید محلی خارجی منتشر کنیم، همچنین کتاب‌هایی هم اگر موجود باشد می‌توانیم با ناشران ‌خارجی به اشتراک بگذاریم.

ایمانی‌پور یادآور شد: آمادگی این را هم داریم چنانچه آثار هنری از سوی هنمرندان تولید شده است در قالب نمایشگاه‌های خارجی به نمایش بگذاریم، البته اگر این آثار در حوزه قدس و ‌مواجه شهید رییسی با این موضوع باشد بهتر است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان سخن خود گفت: ظرفیت خوبی در فضای مجازی فراهم کرده‌ایم و اگر دیگر بخش‌ها هم آثاری دارند برای نشر حداکثری برای ما ارسال کنند.

حجت‌الاسلام حریزوای -قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی- نیز در ادامه این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی برای اربعین شهدای خدمت، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی دیوارنگاه میدان ‌فلسطین و ‌انقلاب را متناسب با این ایام به روز می‌کند، همچنین خرده ‌روایت‌هایی از سوی حوزه هنری برای شهدای خدمت تولید شده است که در این ایام منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: اعزام سخنران و برگزاری ‌مراسم دعای کمیل، ندبه و توسل هم به شکل جدی در 23هزار نقطه را خواهیم داشت. ضمنا در روز عید غدیر امسال پیش‌بینی ما برپایی موکب در یک مسیر بالای ۲۰۰ کیلومتر است که تا به امروز چهارهزار موکب خدمات‌رسانی در آن ثبت‌نام کردند و قطعا در این مسیر یاد شهدای خدمت را زنده نگاه خواهیم داشت.

در بخش دیگری از این نشست سرهنگ یعقوبی -معاون عملیات فرمانده انتظامی تهران بزرگ- با اشاره به اهمیت برقراری امنیت مراسم اربعین شهدای خدمت گفت: باتوجه به اینکه یک هفته این‌ مراسم‌ها برگزار می‌شود ما نیازمند یک برنامه‌ مشخص از برنامه‌ها و مکان‌ها هستیم زیرا جدای از امنیت مردم؛ بار ترافیکی خیابان‌ها و آسایش مردم هم مهم لست. ضمنا تحرکات انتخاباتی هم می‌تواند در کنار این‌ مراسم‌ها کار را سخت‌تر کند، پس ما به دنبال دو مولفه امنیت و آسایش مردم هستیم.

سید محمد شروین اسبقیان -معاون‌ فرهنگی، ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت‌ ورزش و جوانان- در بخش دیگری از این نشست یادآور شد: در تمامی مسابقات ورزشی ادای احترام به شهدای خدمت ابلاغ می‌شود. همچنین چهره‌های ورزشی در مراسم‌ چهلمین روز درگذشت شهدای خدمت حضور خواهند داشت. البته ما اولین وزارتخانه‌ای بودیم که در سومین روز شهادت شهدای خدمت مجلس عزایی را برگزار کردیم و در مراسم پیش رو هم روسای فدراسیون‌ها در این‌ مراسم حضور خواهند شد.

در بخش دیگری از این نشست محمدمهدی رحیمی -مدیر کل روابط عمومی دفتر رئیس جمهور شهید- پیشنهاد داد: باتوجه به پراکندکی حضور رییس جمهور شهید در سفرهای استانی در نقاط مختلف و دورافتاده به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که تک‌تک آن‌ مناطق حتی مرزی‌ها هم شامل برنامه‌های اربعین شهدای خدمت باشند و ‌خروجی رسانه‌ای خوبی هم از آنها تولید شود زیرا بسیاری از این مناطق خاطرات زیبایی را هم از رئیس جمهور شهید دارند.

یاسر احمدوند –معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تولید چندین جلد کتاب از زندگی آیت‌الله رئیسی گفت: تعداد ۱۴ عنوان کتاب به اداره کتاب معاونت فرهنگی از سوی ناشران مختلف ارسال شده است که به تحلیل شخصیت رییس جمهور شهید از زوایا مختلف پرداخت است، البته ناشران با نیت‌های خودجوش خود آثاری منتشر کرده‌اند و کار سفارشی نبوده است.

وی افزود: همچنین از سوی نهاد کتابخانه‌ها نیز سه عنوان کتاب با موضوع شهدای خدمت آماده شده است که برخی آثار به ۷زبان ترجمه خواهد شد و مراکز فرهنگی و سیاسی ما در خارج از کشور نیز می‌توانند از این آثار استفاده کنند. از این رو بعد از انتخابات مراسم رونمایی از آثار ذکر شده را می‌توان داشت.

در ادامه این نشست محمود سالاری -معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- از برپایی نمایشگاه عکس آثار هنری، ساخت سرود و سفارشات موسیقی، تولیدات تجسمی و نمایشی متناسب با اربعین شهدای خدمت خبر داد.

در بخش پایانی این نشست محمدمهدی سموعی -مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- تاکید کرد: پس از شهادت شهید جمهور یک فراخوان جمع‌آوری خاطرات و عکس منتشر شد که مردم زیادی در این‌ فراخوان در قالب دل نوشته، خاطره و عکس شرکت کردند و تقاضا داریم دستگاه‌های دیگر هم اگر مستنداتی مشابه با این فراخوانی دارند به ما ارائه کنند.

وی گفت: تولید محتوای مکتوب و واحد، اعزام سخنران به برنامه‌های مختلف در سراسر کشور، همچنین تهیه یادمان شهدای خدمت در وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها و انتشار اخبار مرتبط با اربعین شهدای خدمت را خواهیم داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جنجال حضور ظریف در میزگرد سیاست خارجی/ فعالین دانشجویی و کاربران چه واکنشی نشان دادند؟
زاکانی: قیمت بنزین را از ۳۰۰۰تومان به ۱۵۰۰ تومان برمی‌گردانیم +فیلم
زاکانی: جواب پزشکیان و ظریف را پس فردا رودررو می‌دهم
حمله موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست
قالیباف در برنامه بدون تعارف چه گفت؟
دستور دادستان کل کشور در خصوص آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت
اطراف اقامتگاه نتانیاهو به دژ نظامی تبدیل شد
موج مهاجرت صهیونیست‌ها و فرار سرمایه‌ها ادامه دارد
عیادت «پورحسینی» از آسیب دیدگان حریق بیمارستان قائم رشت
قالیباف هم پاسخ ظریف را داد
واکنش دختر قالیباف به ماجرای سیسمونی در تلویزیون؛ جرم است که من دختر ایشان هستم؟
برگزاری اربعین شهدای خدمت در مصلی امام خمینی(ره) تهران
افتتاحیه سومین نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی شهید جمهور +عکس
واکنش معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور به سخنان ظریف
صفحات خورشیدی را فراموش کنید، جلبک‌ها می‌آیند!
زلزله کاشمر ۱۲۰ مصدوم و ۴ فوتی داشت
پیروزی ترکیه مقابل گرجستان با درخشش گولر
ظاهر عجیب هوادار ترکیه‌ای در ورزشگاه دورتموند
محورهای دیدار «اولیانوف» با نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی
تصویب کلیات سندملی، تأسیس سازمان و تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی
پزشکیان: مقابل کسانی که زور می‌گویند کوتاه نخواهم آمد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top